Produkowane w latach 2008–2017 Volvo XC60 pierwszej generacji to jeden z najbardziej poszukiwanych SUV-ów na polskim rynku. Dziś jest dostępny nawet na przeciętną kieszeń, kusząc świetnym wyposażeniem, wciąż atrakcyjnym wyglądem oraz szeroką gamą silnikową. Które jednostki są szczególnie warte zainteresowania?
Benzynowe XC60 dzielą się na dwie grupy: czterocylindrowe 2.0 oraz sześciocylindrowe R6 o pojemności 3.0 i 3.2. Tutaj wybór jest stosunkowo prosty: jeśli zależy Ci na świetnej dynamice, wysokiej kulturze pracy, trwałości, a przy tym rozważasz montaż instalacji LPG, to wybierz jeden z silników R6 – najlepiej 3.0 Turbo (oznaczenie T6). Wersja 3.2 jest trwała i bezproblemowa, ale zapewnia przeciętne osiągi przy wysokim zużyciu paliwa.
Dla wielu osób XC60 pierwszej generacji musi być napędzane dieslem. Zwłaszcza, że w tym modelu znajdziemy jeszcze legendarny już silnik 2.4 D5, słynący z niskiego apetytu na paliwo, znakomitej dynamiki oraz nieprzeciętnej trwałości.
4-cylindrowe diesle nie są już tak dobre, choć charakteryzują się bardzo niskim zużyciem paliwa.
Jeśli możesz sobie pozwolić na nieco dłuższe poszukiwania auta, to wybór jest prosty – warto polować na XC60 z silnikiem D5 o mocy 205-220 KM. To 5-cylindrowa, pięknie brzmiąca jednostka, stopniowana z napędem AWD.
Jeśli natomiast chodzi o skrzynię biegów, to godne polecenia są i manualne, i automatyczne. Jeśli wolisz automat, to poluj na wariant 8-biegowy, uchodzący za trwalszy i gwarantujący niższe zużycie paliwa.