Używane samochody to wciąż pierwszy wybór dla większości nabywców indywidualnych, ale także dla przedsiębiorców, którzy rozsądnie gospodarują swoim budżetem. Nie każdy właściciel firmy chce się wikłać w leasing czy przeznaczać wszystkich oszczędności na fabrycznie nowe auto. Jeśli właśnie rozglądasz się za używanym samochodem, to koniecznie zwróć uwagę na kilka szczegółów uatrakcyjniających daną ofertę z punktu widzenia przedsiębiorcy.
Dużym atutem dla przedsiębiorcy jest to, gdy samochód jest sprzedawany na pełną fakturę VAT. Taki zakup można łatwo rozliczyć w działalności i zaliczyć w koszty uzyskania przychodu, co pozwoli z miejsca obniżyć zobowiązania podatkowe.
Na rynku nie brakuje pojazdów, które do samego końca były serwisowane w ASO. Nie chodzi tutaj o jakość serwisu, ale o fakt, że auto pozostawało pod opieką wykwalifikowanych mechaników i przechodziło wszystkie czynności serwisowe zgodnie z zaleceniami producenta.
Jako przedsiębiorca skup się na samochodach wykupionych z leasingu. Są to relatywnie świeże pojazdy, maksymalnie sześcioletnie, które wciąż mogą być w dobrym stanie technicznym. Często też są to egzemplarze w wysokich wersjach wyposażenia i napędu.
Bardzo ważnym kryterium wyboru samochodu z drugiej ręki, zwłaszcza dla przedsiębiorcy, jest znajomość całej historii pojazdu – zarówno serwisowej, jak i kolizyjnej. To minimalizuje ryzyko zakupu auta po ciężkich przejściach, które zostało szybko przyszykowane do sprzedaży.
Nie warto zaprzątać sobie głowy samochodami, które od razu po zakupie muszą trafić do warsztatu. Szkoda na to czasu, nerwów i pieniędzy. Lepiej nawet nieco dopłacić, ale kupić auto gotowe do jazdy, które natychmiast zacznie na siebie zarabiać w Twojej działalności.