Regenerowane części samochodowe cieszą się sporym powodzeniem na polskim rynku. To oczywiście efekt ich znacznie atrakcyjniejszej ceny w porównaniu z nowymi podzespołami. Polscy kierowcy najczęściej decydują się na zakup regenerowanych turbin, pomp wspomagania, maglownic, przepustnic czy głowic silnikowych. Jeśli sam właśnie rozglądasz się za regenerowaną częścią, to najpierw przeczytaj nasz poradnik. Wyjaśniamy w nim, na co trzeba uważać.
Na rynku działa dziś mnóstwo firm parających się regeneracją podzespołów samochodowych. Nie wszystkie jednak są godne zaufania. Jeśli widzisz, że dana firma ma świetne opinie i mnóstwo zamówień, w efekcie czego musiałbyś poczekać nawet 2-3 tygodnie na swoją kolej, to i tak warto uzbroić się w cierpliwość. Dobry wykonawca regeneracji to podstawa, jeśli chcesz być zadowolony z dostarczonej Ci części i zapomnieć o niej na kilka następnych lat (prawdopodobnie do momentu sprzedaży samochodu).
Wybierając firmę regenerującą podzespoły samochodowe lub kupując już zregenerowany element koniecznie dopytaj, jaki był/będzie zakres prowadzonych prac. Niektóre firmy nadużywają słowa „regeneracja”, choć w rzeczywistości tylko dokładnie czyszczą element i wymieniają uszczelnienia, natomiast nie regenerują części mechanicznych. Taki podzespół bardzo szybko ulegnie awarii, narażając Cię na dodatkowe koszty i niepotrzebne nerwy.
To kluczowa zasada, której w miarę możliwości warto się trzymać. Jeśli masz możliwość zakupu zregenerowanej części w pakiecie z montażem, to zawsze dobrze jest się na to zdecydować. Dlaczego? Ponieważ w razie awarii nie będziesz musiał się wykłócać czy to z mechanikiem, czy wykonawcą regeneracji o to, kto zawinił. Tutaj masz jasną sytuację i firma montująca zregenerowaną przez siebie część w pełni odpowiada za jej stan techniczny oraz udziela na nią gwarancji.
Pamiętaj również, że kupując zregenerowany podzespół w większości przypadków musisz oddać uszkodzoną część oraz wpłacić kaucję. Zostanie Ci ona zwrócona, jeśli okaże się, że przekazana przez Ciebie część także może być zregenerowana (wówczas zostaje ona w firmie i za jakiś czas będzie służyć komuś innemu).