Szukając używanego auta w Polsce można bardzo łatwo natknąć się na oferty sprzedaży pojazdów sprowadzonych z USA. Te, w zdecydowanej większości, mają wypadkową przeszłość, dlatego trzeba na nie bardzo uważać. Niektórzy sprzedający skrzętnie ukrywają fakt amerykańskiego pochodzenia samochodu. Jak to rozpoznać we własnym zakresie? Kilka sposobów omawiamy w naszym poradniku.
Samochody z USA mają unikalne numery VIN, które często zaczyna się od 1, 4 lub 5. VIN pojazdu na rynek amerykański zawsze różni się od tego na rynek europejski.
Niezawodnym sposobem na rozpoznanie samochodu z USA jest licznik przebiegu i prędkościomierz w milach (mph), a nie w kilometrach. Można się również spotkać z prędkościomierzami dwojakiego typu, gdzie większymi cyframi zapisana jest prędkość w milach, a mniejszymi w kilometrach.
Samochody z USA mogą mieć kierunkowskazy w kolorze czerwonym, podczas gdy w Europie wymagane są żółte. Klosze kierunkowskazów współczesnych aut z USA są również pomarańczowe, a na Starym Kontynencie najczęściej transparentne.
Systemy nawigacji i multimediów mogą być dostosowane do amerykańskich standardów i mogą nie zawierać map i języków używanych w Europie. Duża różnica sprowadza się również do częstotliwości obsługiwanych przez radio – w USA przeskok częstotliwości jest co 200 kHz, a w Europie co 50 kHz.
Samochody przeznaczone na rynek amerykański mogą występować w wersjach silnikowych niespotykanych w Europie. Najczęściej są to duże silniki benzynowe V6 i V8, które na Starym Kontynencie, z uwagi na przepisy ekologiczne i wysokie ceny paliw, są na wymarciu.