Parowanie reflektorów samochodowych jest dość częstym zjawiskiem i to nie tylko w starszych autach. Ten problem występuje również w modelach wyposażonych w lampy typu Full LED, gdzie jedynym rozwiązaniem jest po prostu wymiana całego reflektora. Jeśli masz w samochodzie starszy typ lamp z żarówkami H7/H4, to możesz spróbować pozbyć się problemu parowania własnymi siłami. Sprawdź, co należy zrobić w takiej sytuacji.
Częstą przyczyną parowania klasycznych reflektorów samochodowych jest niedokładne zamknięcie klapki zabezpieczającej wnętrze lampy przed dostawaniem się wilgoci. Jeśli problem pojawił się niedawno, a Ty jakiś czas temu wymieniałeś żarówki w reflektorze, to połącz kropki i raz jeszcze upewnij się, że dobrze przymocowałeś klapkę. Nawet drobna nieszczelność może powodować efekt parowania.
Nie jest to może super profesjonalny sposób, ale za to okazuje się skuteczny. Jeśli nieszczelność pojawiła się w samym reflektorze, to w środku może się zbierać wilgoć, a nawet woda. W takiej sytuacji najlepiej byłoby kupić nowy reflektor, co jednak generuje niemałe koszty.
Jeśli chcesz rozwiązać problem „chałupniczo” i tymczasowo, to zadbaj o dodatkową wentylację wewnątrz reflektora. Skuteczną metodą może być wykonanie kilku niewielkich dziurek w tylnej obudowie klosza (od strony komory silnika), co zapewni dodatkową cyrkulację powietrza, szczególnie tego ogrzanego przez pracujący motor.
Pamiętaj natomiast, że jeśli poza parowaniem w reflektorze widoczna jest również woda, której w dodatku przybywa, to nie można tego lekceważyć. Taki reflektor wymaga albo profesjonalnej regeneracji z przywróceniem mu pełnej szczelności, albo wymiany na nowy.