Filtr kabinowy to ważny, a często bagatelizowany element samochodu. Odpowiada za oczyszczanie powietrza wtłaczanego do kabiny, wychwytując różne zanieczyszczenia i drobnoustroje. Zapchany filtr to gwarancja nieprzyjemnych zapachów w samochodzie oraz niskiej wydajności wentylacji i klimatyzacji. Jak wymienić filtr kabinowy? Nie jest to nic trudnego, a gotową instrukcję znajdziesz w naszym poradniku.
Filtr kabinowy w większości przypadków znajduje się za schowkiem pasażera. Może być jednak do niego dojście także od strony wycieraczki pasażera, choć zdarzają się i takie przypadki, gdzie aby dostać się do filtra, trzeba najpierw odkręcić… pedał gazu.
Informację na temat umiejscowienia filtra kabinowego w Twoim samochodzie znajdziesz w instrukcji obsługi auta.
Demontaż filtra, gdy już się do niego dostaniesz, nie jest niczym skomplikowanym. Po prostu delikatnie podważamy klapkę zamykającą dostęp do filtra, następnie wyszarpujemy stary filtr i gotowe. Przy okazji oceń jego stan – pozwoli Ci to zrozumieć, dlaczego warto regularnie wymieniać filtr kabinowy.
Nowy filtr musi zostać umieszczony na swoim miejscu odpowiednią stroną. Na filtrze znajdziesz strzałkę z napisem AIRFLOW. Włóż filtr tak, aby strzałka była skierowana na kabinę samochodu.
Po założeniu nowego filtra i zamknięciu klapki warto uruchomić dmuchawę, aby upewnić się, że wszystko jest w porządku – nie ma niepokojących hałasów, nic nie świszczy, a klapka nie odpada. Jest dobrze? W takim razie pozostało już tylko przymocować zdemontowane elementy (np. schowek) i gotowe.
Zapisz sobie też datę wymiany filtra kabinowego, aby nie przegapić kolejnego terminu. Filtr powinno się wymieniać raz na pół roku, najlepiej przed i po zimie. Nie jest to duży koszt, ponieważ filtr przeciwpyłkowy można kupić już za kilkadziesiąt złotych.