Zestaw naprawczy do opon to coraz częściej spotykana alternatywa dla koła dojazdowego czy pełnowymiarowego koła zapasowego. Pozwala zaoszczędzić miejsce w bagażniku, a przy tym jest stosunkowo łatwy w użyciu, co ma znaczenie, gdy np. dojdzie do przebicia opony na autostradzie czy drodze ekspresowej. Dowiedz się, jak używać zestawu naprawczego do opon w formie sprayu.
Spray do opon zawiera specjalny uszczelniacz, który po wstrzyknięciu do wnętrza opony wypełnia miejsce przebicia i uszczelnia je. Reakcja chemiczna preparatu z powietrzem w oponie nie tylko zamyka otwór, ale także może nieco zwiększyć ciśnienie w oponie, ułatwiając dotarcie zakładu wulkanizacyjnego.
Najpierw spróbuj zlokalizować przyczynę przebicia opony i miejsce, przez które ucieka powietrze. Nie musisz ściągać opony z koła.
Jeśli to możliwe, delikatnie wyjmij przedmiot, który spowodował przebicie, na przykład gwóźdź czy śrubę.
Przed użyciem sprayu upewnij się, że wentyl opony jest czysty, aby zapewnić niezakłócony przepływ preparatu.
Dokładnie wstrząśnij pojemnikiem z uszczelniaczem, aby składniki preparatu dobrze się wymieszały.
Podłącz wężyk do wentyla opony, następnie, trzymając pojemnik zgodnie z instrukcją, wstrzyknij całą jego zawartość do opony.
Po aplikacji przejedź kilka kilometrów, aby uszczelniacz równomiernie rozłożył się we wnętrzu opony. Ruch pojazdu pomaga w rozprowadzeniu środka po całości opony, maksymalizując efekt naprawy.
Sprawdź, czy ciśnienie w oponie osiągnęło poziom około 1,5-2 bary i czy naprawa jest na tyle skuteczna, by móc bezpiecznie kontynuować jazdę. Następnie udaj się do najbliższego serwisu ogumienia, gdzie opona zostanie profesjonalnie naprawiona lub wymieniona.
Zapamiętaj również, że po zastosowaniu sprayu naprawczego nie należy przekraczać prędkości 50 km/h.