Wymiana filtra kabinowego, potocznie nazywanego filtrem przeciwpyłkowym, jest na tyle łatwa i niedroga, że nie ma sensu zbyt długo z nią zwlekać. Filtr ten odpowiada za oczyszczanie powietrza, które trafia do wnętrza auta przez układ wentylacji i klimatyzacji. Ma zatem bezpośredni wpływ na zdrowie i komfort pasażerów pojazdu, zatrzymując pyłki, kurz, sadzę, spaliny, a także bakterie i grzyby. Dowiedz się, co ile należy wymieniać filtr kabinowy w samochodzie.
Ogólna zasad głosi, że filtr kabinowy należy wymieniać co każde 15 000 – 20 000 kilometrów przebiegu lub raz w roku. Nie jest to natomiast sztywna cezura. W niektórych przypadkach warto znacząco skrócić interwał, zwłaszcza jeśli:
Jeśli natomiast rzadko jeździsz autem, to i tak nie zapominaj o corocznej wymianie filtra kabinowego, niezależnie od pokonanego przebiegu.
O tym, że konieczna jest już wymiana filtra kabinowego, świadczą niektóre sygnały, takie jak:
Markowy, niekoniecznie oryginalny filtr kabinowy, kosztuje kilkadziesiąt złotych, dlatego naprawdę nie ma powodu, aby zwlekać z jego wymianą – zwłaszcza, że w zdecydowanej większości aut można to zrobić samodzielnie w ciągu kilkunastu minut.