Tuning optyczny starego samochodu: jakich niespodzianek możesz się spodziewać?

Antoni Kwapisz
08.02.2021

Tuning optyczny jest relatywnie niedrogim sposobem na to, aby diametralnie odmienić wygląda samochodu. Szczególnie chętnie decydują się na to posiadacze leciwych aut, które najlepsze lata mają już dawno za sobą i obecnie nie prezentują się zbyt atrakcyjnie. Planując tuning optyczny starego samochodu musisz się jednak liczyć z tym, że na poszczególnych etapach wykonywania prac pojawią się niemiłe niespodzianki. Jakie? Kilka przykładów znajdziesz w naszym poradniku.

Odkrycie rdzy

Rdza w kilkunastoletnim samochodzie nie jest niczym nadzwyczajnym (no chyba, że mówimy o klasycznych Volvo), ale często nie widać jej na pierwszy rzut oka. Dopiero po rozpoczęciu prac przy tuningowaniu auta okazuje, że w licznych zakamarkach gnieżdżą się ślady korozji, w tym takiej, która bezpośrednio zagraża konstrukcji pojazdu – na przykład na progach i podłużnicach. W takiej sytuacji tuning musi zejść na drugi plan, a skupiamy się na ratowaniu auta, o ile oczywiście właściciel jest tym zainteresowany.

Brak pasujących elementów

Rynek części tuningowych jest bardzo obszerny, ale to wcale nie daje gwarancji, że uda się znaleźć pasujące elementy do każdego modelu samochodu. Jest bardzo prawdopodobne, że firmy produkujące takie części zapomniały o jakimś aucie z lat 90. czy 80. XX wieku lub też podaż tych elementów jest bardzo ograniczona. To może mocno utrudnić realizację pierwotnego projektu, ewentualnie znacząco podnieść koszty prac.

Ślady niefachowo wykonanych napraw blacharskich

Jeśli nie jesteś pierwszym właścicielem samochodu, to nie możesz mieć 100% pewności, że nigdy nie brało ono udziału w żadnym wypadku. Takie historie lubią wychodzić na jaw właśnie na etapie rozpoczynania prac tuningowych. Zdejmujemy zderzak i odkrywamy pogięty pas czołowy oraz pospawaną chłodnicę. Wymieniamy układ wydechowy i okazuje się, że samochód miał prostowane podłużnice. Takie przypadki niestety nie należą do rzadkości, szczególnie w kontekście aut sprowadzonych do Polski z zachodniej Europy.

Konieczność wykonania korekty lakieru

Po zakończeniu prac tuningowych lub jeszcze w ich trakcie może się okazać, że aktualny stan lakieru pozostawia wiele do życzenia i kompletnie nie pasuje on do nowego designu samochodu. Wówczas trzeba będzie zdecydować się na korektę, co oczywiście pociągnie za sobą kolejne koszty.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.