Powłoka ceramiczna na lakierze: dlaczego warto?

Antoni Kwapisz
11.05.2021

Zabezpieczenie lakieru przed różnymi uszkodzeniami mechanicznymi oraz szkodliwym działaniem np. soli i piasku wydaje się być bardzo mądrym posunięciem. Zwłaszcza, że „przy okazji” można jeszcze poprawić wygląd swojego samochodu. Taki efekt daje naniesienie powłoki ceramicznej na lakier. Ten zabieg, do niedawna bardzo drogi i dostępny tylko dla majętnych kierowców, dziś bije rekordy popularności. Dlaczego warto się na to zdecydować?

Skuteczna ochrona przed typowymi zagrożeniami

Powłoka ceramiczna przede wszystkim doskonale zabezpiecza lakier przed niekorzystnymi czynnikami środowiskowymi, jaki sól, środki chemiczne, deszcz, piasek, drobne kamyki czy błoto. To idealne rozwiązanie w polskim klimacie, gdzie w ciągu roku lakier jest narażony na skrajnie odmienne warunki atmosferyczne.

Powłoka chroni jednak także przed uszkodzeniami mechanicznymi. Oczywiście nie ma co liczyć na to, że dzięki temu zabiegowi nikt nie uszkodzi nam karoserii kluczem czy silnym uderzeniem drzwiami, ale już delikatne obtarcia, rysy od gałęzi czy zamka kurtki nie powinny stanowić problemu.

Uwaga!

Nawet najtwardsza powłoka ceramiczna nie gwarantuje 100% ochrony lakieru przed uszkodzeniem, o czym zawsze rzetelnie poinformuje firma świadcząca taką usługę.

Czy to widać?

Powłoka ceramiczna jest na tyle cienka, że nie da się jej dostrzec gołym okiem. Karoseria samochodu wygląda normalnie, choć oczywiście prezentuje się znacznie korzystniej. Zwłaszcza, jeśli wykonawca użyje środka dającego efekt mokrego lakieru, najbardziej pożądanego przez właścicieli.

Warto również wspomnieć, że prawidłowo nałożona powłoka ceramiczna nie jest wykrywana przez mierniki lakieru. Nie musisz się więc obawiać, że w razie sprzedaży pojazdu przyszły nabywca posądzi Cię o oszustwo.

Ile to kosztuje?

Koszt naniesienia powłoki ceramicznej na lakier jest uzależniony od wielkości pojazdu oraz jakości użytych preparatów. Ważne jest też to, czy przed zabiegiem fachowcy zajmą się jeszcze korektą lakieru, czyli usunięciem drobnych rys oraz wgnieceń. W przypadku kompleksowej usługi trzeba się liczyć z wydatkiem na poziomie od 3000 złotych wzwyż za auto klasy C. Najwięcej zapłacą właściciele SUV-ów, gdzie nikogo nie dziwią ceny od 5000 złotych.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie