Hak holowniczy nie dodaje autu urody, ale bez wątpienia jest to bardzo praktyczny element wyposażenia. Dzięki niemu możemy np. holować przyczepę kempingową lub towarową, a nawet wygodnie i bezpiecznie przewieźć rowery na specjalnym bagażniku. Nic dziwnego, że wielu właścicieli decyduje się na montaż haka w samochodzie. Ty też się nad tym zastanawiasz? W takim razie sprawdź, jakie problemy mogą tutaj wyniknąć.
Nie zawsze i nie w każdym modelu trzeba będzie podciąć zderzak w celu zamontowania haka, ale lepiej nie zdawać się tutaj na ślepy los. Już na etapie wyboru haka konkretnego producenta dokładnie sprawdź, czy aby przypadkiem nie wystąpi tutaj konieczność uszkodzenia – bo o tym de facto mówimy – tylnego zderzaka.
Podcięcie nie jest ani estetyczne, ani nie zwiększa wartości pojazdu (wprost przeciwnie). W dodatku zawsze zostanie po nim ślad, nawet w przypadku demontażu haka.
Gdy zaczniesz szukać konkretnego haka do Twojego samochodu, to… stracisz na to wiele godzin. Wszystko przez to, że na rynku jest zatrzęsienie modeli różniących się funkcjonalnością (metodą demontażu kuli) oraz rodzajem zastosowanej wiązki elektrycznej. W przypadku starszych samochodów nie ma to aż takiego znaczenia, ale jeśli masz auto z młodszego rocznika, to bardzo uważaj, co kupujesz.
Na liście problemów pojawia się m.in. brak rozłączania czujników parkowania czy brak obsługi świateł LED. Trzeba więc wcześniej sprawdzić, czy dana wiązka wraz z modułem rzeczywiście są kompatybilne z tego typu funkcjami.
To bardzo ważna sprawa, na którą musisz zwrócić uwagę. Nie wybieraj haka z wiązką na 7 PIN, ponieważ to bardzo ograniczy jego funkcjonalność. Chcąc ciągnąć przyczepę kempingową czy nawet zamontować bagażnik na rowery potrzebujesz wtyczki 13 PIN.
Nie każdy wie, że instalacja LPG w samochodzie może poważnie utrudnić, a w niektórych przypadkach wręcz uniemożliwić montaż haka. Wszystko przez to, że punkty mocowania bardzo często znajdują się we wnęce koła zapasowego, w której zwyczajowo umieszcza się zbiornik LPG. Zanim więc kupisz hak podjedź do zakładu specjalizującego się w montażu i zapytaj, czy będzie to w ogóle możliwe w Twoim samochodzie.