Lewarowanie samochodu to jedna z podstawowych czynności, jakie powinien opanować każdy właściciel pojazdu. Przydaje się to chociażby przy okazji wymiany kół z zimowych na letnie i odwrotnie. Okazuje się, że wielu kierowców popełnia klasyczny błąd, polegający na lewarowaniu auta o próg. Dlaczego nie należy tak postępować?
Lewarowanie o próg bardzo często kończy się jego wygięciem, czego może nie widać z zewnątrz, natomiast ma to wpływ na estetykę podwozia. W skrajnym przypadku, gdy auto jest bardzo ciężkie, ta technika może nawet skutkować głębokim wgnieceniem czy powstaniem dziury w progu.
W starszych samochodach lewarowanie o próg może być bardzo niebezpieczne i skończyć się nawet spadnięciem samochodu z lewarka czy zrobieniem dziury w podłodze. Wszystko przez osłabienie progów w wyniku korozji.
Warstwa bitumiczna chroni podłogę i progi pojazdu przed korozją. Lewarowanie auta o próg może spowodować jej przerwanie, co w krótkim czasie doprowadzi do pojawienia się ogniska korozji.
Auto powinno się lewarować wyłącznie w punktach podparcia wskazanych przez producenta (symbol strzałki na progu lub w jego okolicach), ewentualnie o elementy zawieszenia, takie jak wahacze czy belka skrętna.