Orlen wchodzi ze swoją marką na nowe rynki

Mateusz Nowak
04.07.2022

Grupa Orlen (po finalizacji fuzji z Grupą Lotos) ma bardzo ambitne plany dotyczące dalszej europejskiej ekspansji. Marka ma zbudować sobie silną pozycję w Europie Środkowej, a pierwszym krokiem do tego będzie rebranding stacji przejmowanych przez Orlen na Węgrzech i Słowacji.

Marka Orlen pojawi się na 185 stacjach benzynowych

Największym wyzwaniem jest ekspansja Orlenu na węgierski rynek. Po przejęciu stacji paliw od koncernu MOL Orlen planuje rebranding nie tylko tych stacji, ale także 79 punktów należących do prywatnych właścicieli, którzy dziś prowadzą je pod marką Lukoil (na mocy udzielonej licencji).

Łącznie Orlen przejmuje 144 stacje paliw na Węgrzech, które w całości będą przemianowane na polską markę. Jeśli chodzi o Słowację, to u naszych południowych sąsiadów docelowo pojawi się 41 stacji prowadzonych pod marką Orlenu.

Po tych przejęciach Orlen będzie jednym z największych koncernów paliwowych w naszej części Europy, posiadającym 7-procentowy udział w rynku węgierskim (czwarte miejsce pod względem liczby posiadanych stacji benzynowych). Obecnie zagraniczne stacje stanowią 37 proc. wszystkich posiadanych przez Grupę Orlen, natomiast docelowo do 2030 roku mają już stanowić 45 proc. udziału w portfolio Grupy.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.