Kompleksowy tuning samochodu to potężny projekt, który będzie wymagać nie tylko czasu, ale też sporych inwestycji finansowych. Przygotuj się na to, że wstępnie założony budżet niemal na pewno okaże się zbyt mały. Zwłaszcza, jeśli w ramach tuningu chcesz przeprowadzić te najbardziej kosztowne prace. Wymieniamy je w naszym poradniku.
Zakup silnika w dobrym stanie technicznym i z całym osprzętem to wydatek rzędu nawet kilkunastu tysięcy złotych. Oczywiście wszystko zależy od konkretnej jednostki, mocy oraz tego, jak duża będzie skala przeróbek w komorze silnikowej. W każdym razie SWAP zawsze pociąga za sobą olbrzymie koszty i niemałe ryzyko – kupując używaną jednostkę trzeba się z tym już liczyć.
Oj tak, zawieszenie potrafi uderzyć po kieszeni. Jeśli chcesz obniżyć, utwardzić samochód i poprawić jego właściwości jezdne, to kwoty mogą iść w tysiące złotych. Nie polecamy natomiast kupowania używanych elementów sportowego zawieszenia, których stan jest wielką niewiadomą.
Kompleksowy tuning zawsze obejmuje modyfikację układu wydechowego, który po prostu musi być przystosowany do nowego silnika, zwiększonej mocy oraz preferencji akustycznych właściciela. Kompletny układ z nowymi tłumikami i kolektorem wydechowym może Cię kosztować spokojnie kilka do kilkunastu tysięcy złotych.
Jeśli w ramach tuningu stawiasz również na stronę wizualną, to raczej nie unikniesz lakierowania samochodu. Za całe auto przyjdzie Ci zapłacić lekko 5-6 tysięcy złotych. Tańszą alternatywą może być oklejenie karoserii folią, ale tylko pod warunkiem, że blacha jest zdrowa, nie ma śladów korozji i większych uszkodzeń.
Tutaj można już nieźle się zabawić i wydać ogromne pieniądze. Jeśli jesteś audiofilem i chcesz, żeby nagłośnienie w Twoim samochodzie brzmiało świetnie, to sky is the limit – możesz przeznaczyć na to nawet dziesiątki tysięcy złotych.