Czym zajmuje się doradca serwisowy w salonie samochodowym?

Remigisz Szulc
21.10.2021

Na rynku pracy można znaleźć rozbudowane oferty z wielu branż. Nie wszystkie jednak spełnią oczekiwania finansowe oraz zaspokoją ambicje zawodowe. Dla pasjonatów pojazdów i jednocześnie osób, które nie boją się bezpośredniego kontaktu z klientem, dobrym pomysłem będzie praca jako doradca serwisowy. Choć jest to odpowiedzialne zajęcie i wymaga sporo zaangażowania, może przynieść równie wiele korzyści. Czym dokładnie zajmuje się taki doradca?

Doradca serwisowy, czyli kto?

Zazwyczaj takich pracowników zatrudniają autoryzowane serwisy samochodowe. Doradca serwisu ma szereg zadań związanych z obsługą klientów, a także pośrednio kontrolą pracy innych osób w warsztacie. Zatrudniony przejmuje część obowiązków od właściciela, mechaników a czasem również księgowych.

Do głównych zadań pracownika należy:

  • bieżący kontakt z klientami,
  • dbanie o pozytywny wizerunek serwisu,
  • współpraca z firmami ubezpieczeniowymi,
  • rozliczanie zrealizowanych zleceń, a także wystawianie faktur,
  • obsługa stałych i nowych odbiorców usług,
  • przeprowadzanie jazd próbnych z potencjalnymi klientami.

Doradca, konsultant i logistyk w jednym

Taka praca może być wymagająca. Dobry doradca serwisu przede wszystkim musi być pozytywnie nastawiony na kontakt z klientami. Jego głównym zadaniem jest obsługa osób odwiedzających warsztat, w którą wchodzi przyjmowanie zleceń, stałe raportowanie o postępach przeprowadzanych prac, a także udzielanie szczegółowych informacji odnośnie rozpoznanych usterek.

Praca doradcy wymaga więc dobrej znajomości budowy pojazdów. Klienci często chcą uzyskać informacje dotyczące przeprowadzanych napraw, wykrytych w pojeździe usterek oraz ich wpływu na działanie samochodu. Dlatego doradca serwisu musi mieć minimum podstawową wiedzę dotyczącą awarii oraz wykorzystywanych w serwisie sposobów ich naprawy.

Odpowiedzialne, lecz opłacalne zadanie

W niektórych przypadkach serwisanci częściowo kierują zadaniami mechaników. To oni przyjmują zlecenia od klientów i muszą rozplanować naprawy w taki sposób, by każdy z odbiorców jak najszybciej mógł wyjechać samochodem z warsztatu. Zadaniem doradcy serwisowego jest także informowanie właścicieli pojazdów o postępach prac – taki przedstawiciel musi więc być w stałym kontakcie z pracownikami warsztatu.

Jak widać, funkcja doradcy wymaga odporności na stres i odpowiedzialności. Jednak praca ta przynosi szereg korzyści. Przede wszystkim, nie grozi tu rutyna – w tej branży codziennie mogą przytrafić się nietypowe problemy i usterki, które trzeba będzie usunąć. Plusem są również dobre zarobki oraz rozbudowany pakiet dodatków i system premiowy, które proponują autoryzowane serwisy. Poprzez stronę praca-dealerbmw.pl można zgłosić chęć wzięcia udziału w rekrutacji i sprawdzić się jako doradca.

Jak stać się doradcą serwisowym?

Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę w autoryzowanym serwisie samochodowym, możesz zgłosić się poprzez nasz formularz rekrutacyjny. Znajdziesz go na stronie: praca-dealerbmw.pl, gdzie dostępne są wszystkie aktualne oferty współpracy. Po wypełnieniu danych osobowych i pozostałych informacji wystarczy kliknąć "aplikuj" i czekać na odpowiedź.

Nasz dział rekrutacyjny sprawdzi przesłane informacje i podejmie decyzję w sprawie ewentualnego zatrudnienia. Odpowiedzi na zgłoszenie udzielamy w ciągu maksymalnie dwóch tygodni i w przypadku pozytywnego odbioru, zapraszamy kandydatów do kolejnego etapu rekrutacji.

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie