Blisko nieśmiertelności. 5 kultowych modeli samochodów, które po latach wciąż sprzedają się świetnie

Piotr Kowalczyk
30.01.2017

Każdy producent samochodów ma na swoim koncie spektakularne wpadki, ale też sukcesy. Nielicznym udało się jednak zaprezentować modele aut, które już w dniu premiery okazały się absolutnymi hitami, a co ciekawe nawet po wielu latach wciąż cieszą się ogromną popularnością na rynku wtórnym. Wymieniamy 5 kultowych modeli samochodów, którym blisko do motoryzacyjnej nieśmiertelności.

  1. Volvo XC90 – aż trudno uwierzyć, że ten model jest produkowany od 2002 roku. Nawet pierwsza generacja dużego SUV-a od Volvo wciąż wygląda świeżo i cieszy oko. Szwedzki czołg jest synonimem najwyższego luksusu i przemyślanych rozwiązań. Używane XC90 cieszą się ogromnym powodzeniem na rynku wtórnym, głównie ze względu na korzystne ceny – w końcu każdy chce zasmakować odrobiny motoryzacyjnego sznytu.
  2. Fiat Panda – Fiaty nigdy nie miały w naszym kraju dobrej opinii, jednak debiut Pandy był dla włoskiego producenta przełomem. Produkowane w zakładzie w Tychach sympatyczne autko miejskie natychmiast podbiło serca połowy Europejczyków. Panda od 2003 roku sprzedaje się rewelacyjnie, ale nie dotyczy to już nowej generacji, która nieco straciła na charakterze. Jednak rynek wtórny należy do Pandy – jest to jedno z najbardziej poszukiwanych aut miejskich, nie tylko w naszym kraju.
  3. Peugeot 206 – to prawdziwy fenomen. Samochód zadebiutował na rynku w 1998 roku i z miejsca stał się hitem. Europejczycy pokochali jego fantastyczny wygląd, przestronność i wygodę. Sukces był tak duży, że Peugeot nie odważył się nic zmienić aż do 2009 roku – jest to jeden z najdłużej produkowanych modeli tego producenta. Wtedy nastąpiły jedynie kosmetyczne zmiany, a model przemianowano na 206+. Popularny mieszczuch nadal jest chętnie kupowany na rynku wtórnym i uchodzi za najlepszy, najbardziej dopracowany model w historii francuskiej marki.
  4. Volkswagen Golf IV – czwarta generacja kompaktowego Volkswagena rozkochała w sobie Europejczyków. Auto wyraźnie odmłodniało w stosunku do „trójki”, ale zachowało charakter marki – było proste, funkcjonalne i dynamiczne. „Czwórka” sprzedała się w w blisko 5 milionach egzemplarzy. Od wielu lat jest to także jeden z najbardziej poszukiwanych modeli na rynku wtórnym, o czym świadczą zawrotne, jak na wiek samochodu, ceny.
  5. Opel Astra II – nudny, nijaki, niezbyt ładny. Te określenia idealnie pasują do większości modeli Opla, ale niemiecka marka w ogóle się tym nie przejmuje. Dlaczego? Ponieważ jej auta sprzedają się świetnie. Przykładem jest właśnie Astra drugiej generacji, która przez blisko dekadę nie opuszczała listy najlepiej sprzedających się samochodów w Polsce. W końcu do salonów trafiła trzecia generacja Astry, ale to niewiele zmieniło. Kupujący nadal chcą „dwójkę”, więc szukają jej w komisach i na portalach ogłoszeniowych.

Jak widać losy wielu modeli samochodów mogą być zupełnie nieprzewidywalne, a nawet przeczyć logice. Tutaj jednak świetnie sprawdza się stare powiedzenie: klient ma zawsze rację.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie