Przed pomocą drogową stoi szereg obowiązków do spełnienia aby legalnie świadczyć usługi jednak nie taki diabeł straszny jak go malują.
Najważniejszym elementem wyposażenia pojazdu pomocy drogowej jest migająca sygnalizacja świetlna koloru żółtego, widoczna z odległości minimum 150 metrów z każdej strony pojazdu. Sam pojazd powinien być koloru żółtego lub białego. W przypadku białego koloru ustawodawca wymaga namalowania lub naklejenia żółtego pasa.
Kolejnym nałożonym przez ustawodawcę obowiązkiem, jaki musi spełniać pojazd, są warunki techniczne wyposażenia nadwozia. Chodzi o tak zwany hol giętki, który służy do holowania motocykli oraz hol sztywny do holowania samochodów. Ponadto na wyposażeniu powinien się znajdować dodatkowy sygnał świetlny, który będzie można umieścić na holowanym pojeździe oraz zestaw świateł tylnych, które w momencie przysłonięcia świateł pojazdu holującego, zostaną umieszczone na pojeździe ciągniętym przez lawetę. Dodatkowo, jeżeli na pojeździe pomocy drogowej znajdują się elementy wystające poza obrys pojazdu, powinny być one oznaczone światłem barwy białej z przodu pojazdu oraz barwy czerwonej z tyłu pojazdu. Światła te powinny być zintegrowane z resztą świateł znajdujących się na lawecie.
Każda laweta, która porusza się po terenie Unii Europejskiej powinna spełniać normy europejskie - posiadać aktualny przegląd techniczny pojazdu i być w pełni sprawna technicznie.
Jeżeli macie jakieś jeszcze pytania odnośnie prowadzenia Pomocy Drogowej, wejdźcie na https://anhol.pl i piszcie bezpośrednio do nas. Chętnie wam na nie odpowiemy.
Artykuł partnera.