Seat Arona to oryginalny, miejski crossover, który niebawem zadebiutuje w europejskich salonach. Jest bardzo nowoczesny i ma oryginalną linię nadwozia, podkreśloną pięknymi kolorami lakieru. Jest też oszczędny i świetnie wyposażony.
Seat liczy, że auto spodoba się paniom i wszystko na to wskazuje, że tak będzie.
Seat Arona jest blisko spokrewniony z przebojową Ibizą piątej generacji, a także ze znanymi modelami koncernu Volkswagen. Dzieli z nimi wspólną płytę podłogową i szereg elementów wyposażenia. Wykorzystuje także oszczędne zespoły napędowe, opracowane przez inżynierów VW.
Samochód jest nieco dłuższy i wyższy od miejskiej Ibizy, ale dzięki temu ma wyższy prześwit (większa dzielność na drogach gorszej jakości poza miastem), wygodniej się do niego wsiada a kierowca ma lepsze pole widzenia. Auto może pochwalić się też dużym bagażnikiem – 400 litrów. Wystarczy i na duże zakupy i na wakacyjny lub weekendowy wyjazd.
Samochód aż kipi energią, a jego nadwozie przyciąga wzrok. Arona błyska trójkątnymi oczkami przednich reflektorów, ma piękny, sportowy grill i aerodynamiczną sylwetkę. Nakładki z czarnego tworzywa, umieszczone na progach i na nadkolach, optycznie podwyższają samochód i dodają mu nieco „terenowego” wyglądu. Nadwozie jest fantazyjnie poprzecinane ostrymi przetłoczeniami – znamy ten styl z Ibizy i Leona. Pięknie poprowadzona dolna linia okien, unosząca się ku górze, sportowe alufelgi, ciekawie zaprojektowane tylne lampy – to wszystko składa się na gorący temperament Arony. A to przecież nie wszystko, bo wygląd auta można dodatkowo podkreślić dwukolorowym lakierem – górna część auta, obejmująca dach, przednie słupki i część słupków tylnych może być pokryta innym kolorem niż reszta nadwozia. Producent oferuje możliwość wyboru jednej z 68 kombinacji kolorów.
Równie piękne i równocześnie funkcjonalne jest wnętrze samochodu. Nowoczesny minimalizm króluje tu na każdym kroku. Czytelna deska rozdzielcza z ekranem komputera pokładowego i dwa duże zegary, potężny ekran dotykowy (przekątna 8 cali) w środkowym kokpicie z dużymi, czytelnymi ikonami, na którym można obserwować wskazania nawigacji, obraz z tylnej kamery cofania albo dzięki której można sterować wygodnie audio. Pod wyświetlaczem zamontowany jest wygodny w obsłudze panel sterowania klimatyzacją. Minimum przycisków, maksimum funkcji i bogate wyposażenie, sterowane dotykiem. Całość idealnie wpasowana w prosty, doskonale rozplanowany, dwukolorowy kokpit.
Kobiety boją się parkowania w mieście, ale Arona znacząco upraszcza ten proces. Kierowca może liczyć na doskonałą widoczność we wszystkie strony, a także na wsparcie ze strony czujników parkowania i tylnej kamery. Auto można też wyposażyć w opcjonalny system autonomicznego parkowania – samochód sam ustawi się na wybranym miejscu.
Auto doskonale wspiera swojego kierowcę. System Front Assist monitoruje drogę przed samochodem i ostrzega przez zderzeniem albo najechaniem na pieszego. Może też samodzielnie zahamować. Adaptacyjny tempomat ACC potrafi utrzymać samodzielnie wybraną przez kierowcę prędkość. Przy zmianie pasa przydaje się system monitorowania martwego pola w lusterkach, którzy ostrzega o ruchu na sąsiednim pasie. Asystent pojazdu zabezpiecza przed stoczeniem się pojazdu podczas ruszania pod górę. A to tylko niektóre elementy wyposażenia Arony, który potrafi nawet rozpoznać zmęczenie swojego kierowcy.
Można też liczyć na rozsądne koszty eksploatacji. Podstawowa, litrowa jednostka benzynowa 1.0 TSI, doskonale sprawdzi się podczas jazdy po mieście i poza nim, zapewniając odpowiednią dynamikę i niskie zużycie paliwa.
Seat Arona to auto bardzo oryginalne, nowoczesne i wspierające kierowcę w wielu aspektach eksploatacji. Z pewnością zostanie docenione także przed kobiety.
Komunikat prasowy