Odruchowo pomyślałeś pewnie o Skodzie i Toyocie, tymczasem ranking, który znajdziesz w naszym artykule obala ten stereotyp. Kowalscy, czyli kierowcy prywatni, znacznie chętniej kupują samochody innych marek. Świetne wyniki sprzedaży Toyoty i Skody napędzają firmy (zakupy flotowe), jednak klienci indywidualni mają zupełnie inne preferencje. Nie trzymamy Cię dłużej w niepewności – sprawdźmy, samochody jakich marek najchętniej kupują osoby fizyczne w Polsce.
Polscy kierowcy najwyraźniej pokochali azjatycką motoryzację, co znajduje odzwierciedlenie w zestawieniu przygotowanym przez instytut Samar. Okazuje, że zdecydowanie najpopularniejszą marką wśród Kowalskich w 2020 roku było Mitsubishi, z udziałem ponad 56%!
Na drugim miejscu znalazło się Suzuki, wybierane przez 54% klientów indywidualnych. Podium uzupełnia – i to na pewno jest zaskoczenie – Ssangyong, czyli wciąż relatywnie mało znana marka z Korei Południowej. Uzyskała ona nieco ponad 52% udział w polskim rynku.
Jeśli chodzi o pozostałe pozycje, to prezentują się one następująco:
4. Honda – 48%
5. Hyundai – 48%
6. Dacia – 44,2%
7. Kia – 39,6%
8. Fiat – 38,3%
9. Mazda – 38,1%
10. Toyota – 34,8%
11. Subaru – 33,2%
12. Nissan – 32,5%
13. Jeep – 29,9%
14. Seat – 27,7%
15. Renault – 24,9%.
Jak widać w pierwszej piętnastce najpopularniejszych marek motoryzacyjnych w naszym kraju wśród nabywców indywidualnych nie ma ani Skody, ani Volkswagena, czego uzasadnieniem z pewnością może być polityka cenowa niemieckiego koncernu.