Samochody jakich marek kupują Kowalscy?

Andrzej Winnicki
01.04.2021

Odruchowo pomyślałeś pewnie o Skodzie i Toyocie, tymczasem ranking, który znajdziesz w naszym artykule obala ten stereotyp. Kowalscy, czyli kierowcy prywatni, znacznie chętniej kupują samochody innych marek. Świetne wyniki sprzedaży Toyoty i Skody napędzają firmy (zakupy flotowe), jednak klienci indywidualni mają zupełnie inne preferencje. Nie trzymamy Cię dłużej w niepewności – sprawdźmy, samochody jakich marek najchętniej kupują osoby fizyczne w Polsce.

Rządzą marki japońskie i koreańskie

Polscy kierowcy najwyraźniej pokochali azjatycką motoryzację, co znajduje odzwierciedlenie w zestawieniu przygotowanym przez instytut Samar. Okazuje, że zdecydowanie najpopularniejszą marką wśród Kowalskich w 2020 roku było Mitsubishi, z udziałem ponad 56%!

Na drugim miejscu znalazło się Suzuki, wybierane przez 54% klientów indywidualnych. Podium uzupełnia – i to na pewno jest zaskoczenie – Ssangyong, czyli wciąż relatywnie mało znana marka z Korei Południowej. Uzyskała ona nieco ponad 52% udział w polskim rynku.

Jeśli chodzi o pozostałe pozycje, to prezentują się one następująco:

4. Honda – 48%

5. Hyundai – 48%

6. Dacia – 44,2%

7. Kia – 39,6%

8. Fiat – 38,3%

9. Mazda – 38,1%

10. Toyota – 34,8%

11. Subaru – 33,2%

12. Nissan – 32,5%

13. Jeep – 29,9%

14. Seat – 27,7%

15. Renault – 24,9%.

Jak widać w pierwszej piętnastce najpopularniejszych marek motoryzacyjnych w naszym kraju wśród nabywców indywidualnych nie ma ani Skody, ani Volkswagena, czego uzasadnieniem z pewnością może być polityka cenowa niemieckiego koncernu.

 

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.