Nissan Leaf - ładowanie, zasięgi, parametry

Marek Szydełko
18.09.2020

Zastanawiasz się, czy zakup elektryka to dobry wybór? Sprawdź parametry dot. ładowania oraz zasięgów jednego z topowych modeli Nissana Leaf. Przekonaj się, że era samochodów elektrycznych już nadeszła!

Nissan Leaf - ładowanie, zasięgi, parametry

Nissan Leaf to absolutnie jeden z topowych samochodów elektrycznych na polskim rynku. Potwierdzają to zarówno doskonałe wyniki sprzedaży, ale także zadowoleni klienci. Zgodnie z deklaracją producenta samochód może uzyskać nawet zasięg w granicach 155 - 235 km. Samochody występują w kilku wersjach, które różnią się dostępną baterią.

Klasyczny Nissan Leaf wyposażony jest w baterię o pojemności 40 kWh. Dostępna jest także wersja z baterią 62 kwW, która pozwala przejechać dystans nawet do 385 km.

Szukasz dobrej ładowarki do Nissana Leaf? Sprawdź https://ampergo.pl/nissan-leaf

Nissan Leaf e+ czyli następca Nissana Leaf

Według danych producenta nowy Nissan Leaf e+ to zasięg aż do 385 km oraz moc maksymalna równa 217 KM. W starszej wersji silnik miał 149 KM oraz o 115 km mniejszy zasięg. Druga generacja Leafa wypada więc znacznie lepiej. Warto również wspomnieć, że do osiągnięcia prędkości 100 km/h potrzebuje niecałe 7 sekund. Dodatkowo wersja e+ została wyposażona w większy akumulator (z 40 do 62 kWh) oraz 420-litrowy bagażnik. Co ważne prędkość maksymalna wynosi aż 157 km/h. Jest to więc naprawdę dobry wynik jak na elektryka tej klasy. 

Wymiary: 

  • Długość – 4490 mm 
  • Szerokość – 1788 mm 
  • Wysokość – 1545 mm 
  • Masa własna – 1707 kg

Nissan Leaf e+ - atrakcyjny i wyjątkowy design 

Nissan Leaf e+ to samochód, którego wygląd można określić jako bardzo minimalistyczny i prosty. Wyróżnia się jednak niebieskimi elementami z zewnątrz, które doskonale podkreślają jego sportowy charakter. Wnętrze zaskakuje eleganckim ekranem oraz bardzo wygodną i stylową kierownicą. Model ten jest także doskonale wyciszony, dzięki czemu nasza jazda staje się jeszcze bardziej komfortowa i bezpieczna. 

W środku możemy dostrzec także charakterystyczne niebieskie akcenty oraz futurystyczne wskaźniki. Co ważne, samochód jest bardzo przestrzenny jak na swój rozmiar. Nie musimy obawiać się więc o brak wygody. Co więcej, typowa dźwignia biegów została zastąpiona przez nowoczesną dźwignię trybów jazdy, która w swoim kształcie przypomina joystick. 

Nissan Leaf e+ - ładowanie  

Nissan Leaf e+ to bardzo spory zasięg, który jest znacznym udogodnieniem dla kierowców, którzy nie mają możliwości na ładowanie samochodu każdego dnia. Ilość ogólnodostępnych stacji ładowania stale rośnie, jednak jest to wciąż za mało, aby zapewnić właścicielom elektryków godne warunki użytkowania. 

Nissan Leaf e+ na tle konkurencji – testy 

W porównaniu do swojej konkurencji Nissan Leaf e+ wypada naprawdę dobrze. Często w testach zestawiany jest z Hyundaiem Ioniq Electric, który również stał się ulubieńcem wielu fanów motoryzacji. 

Model e+ to znacznie większa moc maksymalna oraz maksymalny moment obrotowy. Dodatkowo jego akumulator jest znacznie pojemniejszy. Posiada jednak mniejszy bagażnik oraz wiąże się z większym zużyciem energii. Jeżeli więc zależy nam na naprawdę niskich kosztach eksploatacji to lepiej sprawdzi się Hyundai Ioniq Electric. Z kolei dla fanów dynamicznej jazdy oraz robiącego wrażenie zasięgu doskonałym rozwiązaniem jest Nissan Leaf e+. 

Nissan Leaf + - testy i cena 

Według deklaracji producenta samochód ten powinien osiągać prędkość 100 km/h w niecałe 7 sekund. Często z realnych testów wynika, że jest to jednak około 7,5 sekundy. Nie zmienia to faktu, że nadal jest to dobry wynik. Za te osiągi trzeba jednak srogo zapłacić -  i to właśnie określane jest jako największa wada tego modelu. Bogata wersja Leaf e+ to koszt aż 195 tysięcy złotych. 

 

Artykuł partnera.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie