Jakie auta tracą najszybciej na wartości? Wystrzegaj się ich, bo dostaniesz po kieszeni!

Krzysztof Jagielski
29.09.2020

Tak to już jest, że kupując samochód powinniśmy zwracać uwagę nie tylko na to, czy nam się podoba i spełnia oczekiwania, ale także czy będziemy w stanie go później bez większych problemów sprzedać. Ważne jest również to, aby auto nie traciło zbyt szybko na wartości, czego niestety doświadczyło i wciąż doświadcza mnóstwo właścicieli. Okazuje się, że niektóre samochody są pod tym względem wyjątkowo nieprzyjazne i tracą na wartości w błyskawicznym tempie. Wymieniamy je w naszym poradniku.

Rzadkie wersje

Mamy tutaj na myśli samochody z limitowanych edycji, które jednak nie mają szans, aby stać się klasykami. Przykładowo: producent wypuszcza na rynek standardowego SUV-a w wersji po lekkim tuningu optycznym, wyposażonego w kilka bajerów, co jednak nie przykrywa faktu, że wciąż jest to samochód z katalogu. Właściciel musi za niego zapłacić więcej, jednocześnie licząc się z szybszą utratą wartości.

Samochody fabrycznie nowe

To standard, że fabrycznie nowy samochód błyskawicznie traci na wartości. Po dwóch latach eksploatacji „strata” właściciela może wynieść nawet 30-40%, a po trzech nawet ponad 50%! Oczywiście duży wpływ na to ma klasa pojazdu, cena wyjściowa, prestiż marki itd. Jednak chcąc kupić samochód w salonie, zawsze trzeba się liczyć z tym, że z każdym przejechanym kilometrem auto będzie mocno tanieć.

Auta poflotowe

Choć mają wiele zalet (między innymi regularny serwis), to nie cieszą się dużym wzięciem na rynku wtórnym. Znajduje to odzwierciedlenie w cenach. Samochód po flocie, choćby był w znakomitym stanie technicznym, zawsze jest wyceniany znacznie niżej niż taki sam, ale pochodzący z prywatnych rąk. Taka jest już specyfika naszego rynku.

Samochody z USA

Budzą spore zainteresowanie, ale jednocześnie obawy. Samochody sprowadzone ze Stanów Zjednoczonych w zdecydowanej większości mają za sobą jakieś przygody blacharskie, nierzadko brały udział w poważnych wypadkach lub zostały zalane podczas powodzi. Nabywcy o tym wiedzą, stąd auta zza oceanu zawsze są znacznie tańsze od wersji europejskich.

Samochody po chałupniczym tuningu

Tani tuning czy to optyczny, czy mechaniczny, ma bardzo negatywny wpływ na wartość pojazdu. Chodzi nie tylko o dyskusyjny wygląd auta, ale także ryzyko, że przeróbki zostały wykonane w sposób niefachowy, co może się odbić na bezpieczeństwie i komforcie jazdy oraz osiągach pojazdu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.