Spider to samochód, który hołduje prostym rozwiązaniom. Nie szuka poklasku, nie stara się również udawać czegoś, czym nie jest. Wszystkie karty odkryte zostają już na początku: mamy do czynienia ze sportową maszyną, która służy temu, aby jazda była szybka, dynamiczna i przede wszystkim przyjemna.
Sportowa jazda na poziomie? Miłośnicy dynamicznych i lekkich samochodów nie muszą już szukać – oto auto, które spełni ich oczekiwania. Dlaczego Abarth Spider to rozwiązanie godne uwagi? Przede wszystkim mamy tu do czynienia z samochodem, który zarówno wyglądem, jak i technologią, nawiązuje do klasycznych roadsterów. Każdy element tworzący Spidera został dopasowany tak, aby tworzyć jednolitą całość – zarówno w kwestii nadwozia, jak i nieco surowego, ale bardzo wysmakowanego sportowego wnętrza.
Zresztą, wystarczy usadowić się za kierownicą. Miejsca dla kierowcy i pasażera nie ma w aucie zbyt wiele, ale nie oszukujmy się – przecież nie o to chodzi. Główną zaletą Spidera jest fakt, że twórcy pozbyli się zbędnych elementów na rzecz przyjemności czerpanej z jazdy. Bo nie o wygodę tu chodzi, ale o to, aby przypomnieć sobie, jak to jest poruszać się sportowym samochodem o surowym obliczu. Tylko Ty, auto i rozgrzany asfalt. Nic innego nie ma znaczenia, gdy odpalasz silnik Abartha.
Mocną stroną samochodów spod znaku Skorpiona jest stosunek masy do mocy, jaką dysponuje silnik. W przypadku Spidera wszystko staje się jasne, gdy poznajemy go od strony technicznej. 4-cylindrowy silnik 1.4 MultiAir Turbo o mocy 170 KM, cztery świetnie pracujące wydechy Record Monza z podwójnym trybem pracy i turbosprężarka Garrett Turbo to rozwiązania, które sprawiają, że poruszanie się Spiderem to czysta przyjemność pozbawiona rozpraszaczy. Wystarczy wsłuchać się w dźwięk silnika delikatnie przyciskając pedał gazu. W takiej chwili wszystko staje się jasne – ten model Abartha ma tylko jedno zadanie: sprawiać frajdę!
Artykuł partnera.